piątek, 5 września 2008

Fotokody w telefonii mobilnej

Agora wraz z trzema operatorami sieci komórkowych: Orange, Era i Plus rozpoczęła testy fotokodów, które mają szansę zrewolucjonizować komunikację mobilną. Fotokody pozwalają zakodować rozbudowaną informację w postaci małego znaczka o wymiarach 3-4 centymetrów kwadratowych, która jest odczytywana przy pomocy odpowiedniego oprogramowania w telefonie komórkowym posiadającym aparat fotograficzny. Można je wykorzystać wszędzie tam, gdzie mała ilość miejsca nie pozwala na umieszczenie długiego tekstu, np. na metkach produktów, pudełkach czy biletach. Fotokody mogą znaleźć zastosowanie w reklamie - zachowane w znaczku dane pozwalają dostarczyć materiały promocyjne, począwszy od informacji o produkcie po grafikę i pliki wideo.

Fotokod umieszczony na małym opakowaniu produktu może np. zawierać obszerną instrukcję obsługi - wystarczy, że użytkownik telefonu komórkowego wyposażonego w odpowiednią aplikację zrobi zdjęcie fotokodu, a zakodowana w nim instrukcja pojawi się na ekranie jego telefonu.

Cały artykuł o testowaniu fotokodów można znaleźć tutaj.

1 komentarz:

Strzalka pisze...

tak, niby taki bajer a nigdzie nie widac. jedyne sensowne info o temacie znalazlem na http://foto-kody.pl , przynajmniej mozna sobie potestowac